Hyperventilatie, angst en paniek online training

Krijg meer grip op je angst en paniek en bevrijd jezelf van angst voor de angst.

Inhoud van deze online training

Voorstel 4 Zonder Prijs Optimised Facebook
module: wat is hyperventilatie
Krijg inzichten en zie patronen zodat je hyperventilatie angst of paniek van ver ziet aankomen - Online biofeedbacktraining
module: Inzicht en patronen
Het effect van je ademhaling op hyperventilatie aanvallen van angst of paniek - Online biofeedbacktraining
module: Ademhaling
Oefeningen om je hyperventilatie of angst of paniek aan te pakken voor eens en altijd - Online biofeedbacktraining
module: Oefeningen
Hoe je gedachten een invloed hebben op je hyperventilatie of angst of paniek verander je interne dialoog - Online biofeedbacktraining
module: Interne dialoog
Verander je (lichaams)houding en pak voor altijd hyperventilatie of angst of paniek aanvallen aan - Online biofeedbacktraining
module: houding
Voeding, beweging en slaap die je helpt bij het overwinnen van hyperventilatie en je angst of paniekaanvallen - Online biofeedbacktraining
module: Leefstijl
Balans
module: balans
Vind terug de ontspanning die je verdient met uitleg, tips en oefeningen - Online biofeedbacktraining
module: Ontspanning
Hoe Nu Verder
module: Hoe nu verder
Het effect van je vrouwelijke hormonen op hyperventilatie angst en paniek - Online biofeedbacktraining
module: Vrouwen en hormonen

Wat te doen bij chronische hyperventilatie?

Kennis en inzicht zijn heel belangrijk om je chronische hyperventilatie aan te pakken.
Daarom heb ik een werkboek en een online cursus rond hyperventilatie gemaakt.

Dit zorgt voor erkenning en herkenning.

Pas als je begrijpt wat er in je lichaam gebeurd, kan je het ook aanpakken.

N

Let op je houding

Je schouders moeten omlaag

N

Eet gezond en gevarieerd

Vermijd het gebruik van caffeine en alcohol

N

Beweeg voldoende

Wandel dagelijks 30 minuten in de natuur

N

Adem spaarzaam

Doe een neusademhaling

N

Koester een goed slaappatroon

Regelmaat is de boodschap

N

Leef gedoseerd

Voel wanneer je over je grens heen gaat

N

Doe regelmatig een ontspannings of ademhalingsoefening

Neem hier de tijd voor

N

Wees je bewust van je interne criticus en dialoog

Praat op een vriendelijke manier tegen jezelf

N

Leef op je eigen tijd en tempo

Gun jezelf rust

Chronische hyperventilatie voor
eens en altijd aanpakken

Lees hier het transcript van de video

Hyperventilatie!

Hyperventilatie is een echt spook. Ik heb het zelf meegemaakt jaren aan een stuk en ik had verschillende klachten, klachten die niet altijd éénduidig te linken waren aan een bepaalde pathologie, maar ook niet aan een bepaalde gebeurtenis. Het gaf mij een soort van machteloosheid, omdat ik niet wist van waar mijn klachten kwamen. De klachten waren een soort van duizeligheid, ijlheid in mijn hoofd soms met angsten en paniek tot gevolg. Ik ben in de literatuur gedoken op zoek naar een oplossing, op zoek naar genezing en heb er uiteindelijk een werkboek rond gemaakt. Een werkboek en een cursus. Een cursus met verschillende modules waar ik verschillende facetten ga in belichten.

Namelijk leefstijl, het belang van gezonde voeding, voldoende beweging, een goede slaap, voldoende doseren en pauzeren en welke ontspanningsoefeningen daar belangrijk bij zijn.

Maar ook het gebruik van een dagboek, patronen leren herkennen, signaleren leren herkennen, etcetera.

Dit zijn verschillende puzzelstukjes. Het is belangrijk dat je de juiste puzzel voor jezelf legt, dat je op zoek gaat naar het waarom van het hyperventileren, maar ook naar een antwoord. Een oplossing. Deze cursus kan daarbij helpen. Zelf ben ik ook van die hyperventilatie, van dat spook verlost geraakt. Verlost, als ik me hou aan regels van de kunst, wat dat is belangrijk. Ik blijf gedoseerd leven. Ik blijf rekening houden met alles wat ik zelf in die cursus aanbeveel.
Als ik het kan, kan jij het ook!

Ik wens je heel veel succes, geloof en vertrouwen. Het komt goed. Geloof mij.

Symptomen en kenmerken
van chronische hyperventilatie

Ademnood

Ondanks dat je teveel zuurstof inademt, lijkt het alsof je zuurstof tekort hebt.

Hartkloppingen

Op deze overslagen kan je angstig beginnen te reageren, het voelt akelig aan.

Tintelingen in de vingers

Door het te lage koolzuur in je bloed gaat je bloed meer basisch worden.

Spanning of krop in de keel

Je hebt het gevoel alsof je keel wordt dicht gesnoerd.

Duizeligheid

Een soort van ijlheid in je hoofd, alsof je gaat flauwvallen.

Spastische darm

Als gevolg van het overademen gaat je lichaam en je organen hierop reageren

Beklemmend gevoel

Omdat je je hulpademhalingsspieren gebruikt ipv je diafragma om te ademen

Spierpijn

 Omdat je lichaam continue in een vecht en vluchtmodus zit.

Pijn in de schouderbladen

Omdat je een verkeerde houding aanneemt en altijd je schouders omhoog houdt.

Symptomen en kenmerken
van chronische hyperventilatie

Ademnood

Ondanks dat je teveel zuurstof inademt, lijkt het alsof je zuurstof tekort hebt.

Hartkloppingen

Op deze overslagen kan je angstig beginnen te reageren, het voelt akelig aan.

Tintelingen in de vingers

Door het te lage koolzuur in je bloed gaat je bloed meer basisch worden.

Spanning of krop in de keel

Je hebt het gevoel alsof je keel wordt dicht gesnoerd.

Duizeligheid

Een soort van ijlheid in je hoofd, alsof je gaat flauwvallen.

Spastische darm

Als gevolg van het overademen gaat je lichaam en je organen hierop reageren

Beklemmend gevoel

Omdat je je hulpademhalingsspieren gebruikt ipv je diafragma om te ademen

Spierpijn

Omdat je lichaam continue in een vecht en vluchtmodus zit.

Pijn in de schouderbladen

Omdat je een verkeerde houding aanneemt en altijd je schouders omhoog houdt.

Resultaat: je bent 
zenuwachtig en nerveus.

Je krijgt geen innerlijke rust meer, je leeft in een continue gespannenheid.